Att lyssna...

Att lyssna... ja ibland är det så himla svårt. Vardagen springer iväg. Helgerna likaså. Hela livet känns det som. Stannar upp lyssnar. På mig själv. Ja för lyssnar gör man ju ofta på andra. Det är också viktigt. Men viktigast är man ju ändå alltid själv. Fungerar du inte själv, ja då fungerar helt enkelt inte allt annat runt omkring. Det låter så simpelt och enkelt men kan vara nog så svårt. Sista tiden har jag vänt ut och in på mig själv. Vem är jag? Vad vill jag? Vad är min prio? Har känt mig som en disktrasa som någon stått och vridit ur. Men för en gångs skull har jag tänkt på mig, min familj, framtiden och allt vad det innebär. Landat och tagit ett svårt beslut. Sagt upp mig på jobbet. Fått nytt jobb som känns sååå rätt på alla plan. Fått så mycket feedback från så många att jag växt flera meter känns det som. Så min uppmaning till alla där ute är att lyssna. Lyssna på dig själv och tro på dig själv, lyssna gärna på andra också men glöm aldrig bort dig själv. :)

Kommentarer
Postat av: Thererse i Luddingsbo

Whiiii! Vad kul med nytt jobb. Nu blir jag jättenyfiken. Ja du det är sannerligen ingen lätt uppgift det här med vardagen och barnen och huset och jobbet och allt som ska få plats. Stor Kram!

2014-10-20 @ 14:58:06
Postat av: Anneli

Therese: Ja det känns jättekul. Nä vardagen är inte lätt att pussla ihop alla gånger. Kram kram

2014-10-23 @ 15:38:20
Postat av: Sandra

Oj, det här hade jag ju missat!
Stort grattis till nya jobbet gumman!!!
Helt rätt av dig att lyssna på DIG själv!! <3
Du får berätta mer om nya jobbet när vi ses på måndag, längtar!

KRAAAM!!!

2014-10-24 @ 20:04:15
URL: http://www.lillapingvin.blogg.se
Postat av: Anneli

Sandra: tack. Det känns bra. Jag berättar mer på måndag. Ska bli jättekul. :) kram kram

2014-10-25 @ 09:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0