Från Sälen till Mora...

Från Sälen till Mora...
Ja i söndags skedde det alltså. De där 9 milen på skidor mellan Sälen och Mora. Uppladningen var väll inte den bästa med slalom hela veckan innan...
Dessutom 2 timmars sömn natten innan lopp. Uppstigning 04.15 och ja ett antal nätter med usel sömn innan. Lite lagom yr i mössan söndag morgon/natt. Men ibland är det visst bra att inte ladda upp perfekt. Men något som blev perfekt var dock starten. Vi kom långt fram vilket underlättar i den där backen på 2 km som är inledningen av loppet. Inte stopp och köer som så många kan uppleva. Skönt. Men först delen var seg. Ja jag hade ju knappt vaknat liksom. Väder o vind visade sig inte från sin ljusaste sida. Men det var bara att bita ihop. Jag skulle ju till Mora. Delade upp loppet i 5 delar. Först skulle jag till Mångsbodarna. Sedan blev nästa sikte Evertsberg. Nästa del Oxberg(3 mil kvar). Sedan Eldris(9 km kvar) och till sist i mål i Mora. Jobbigt att se dess skyltar med hur långt det var kvar men försökte se positivt. Nu har jag åkt 1/4 eller nu har jag åkt hälften. Men ibland undrade man om man tog sig framåt då det känndes som man åkt en mil men det var 1 km typ! :) Föret var inte det bästa och det var riktigt kämpigt på vissa sträckor när folk bara gled förbi o man själv stod stilla. Men alla hade sina mål och förutsättningar. En folkfest. En eloge till allt folk som jobbar med detta. Alla från pistning och fix av spåren, till utdelning av blåbärsoppa, sportdryck, kaffe och några peppande ord på vägen. Härligt med all publik utmed spåret också som hejade och peppade. :) Hur gick det då? Jo i mål landade jag på en tid på 7.40. En bra tid med tanke på före, förutsättnigar och att det faktiskt var förtsta gången. Maken, jo han är ju lite mer världsvan i loppet. har kört ett antal gånger och landade på 51 plats i herrklassen på 5.38. Helt sjukt bra och jag är stolt över oss båda.;) Fick frågan direkt på bussen till dusch och omklädning om jag skulle köra igen!? Vi får väll se....:) Eller om det blir dessa busungar som startar en skidkarriär efter detta....

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra jobbat! Kram

2014-03-01 @ 12:03:26
Postat av: Sandra

Håller med Jenny!

Kram kram

2014-03-01 @ 22:41:38
URL: http://www.lillapingvin.blogg.se
Postat av: Anneli

Jenny o Sandra: tack så mycket. :)

2014-03-03 @ 07:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0