Tar vara på tiden..

Tar vara på tiden...Gör ett besök hos pappa/morfar. Barnen ville göra det där besöket hos morfar tidigare i veckan, men då var jag sjuk. Idag- tidig dag. Köper med oss mellis. Fika ute i solen. Kaffe o prat. Barnen lekte och lekte. Efter den här sommaren skjuter jag upp alla måste som egentligen inte är måste. Som t.ex. städa. Det gör jag nu ikväll istället, snart. Tar tillvara på tiden till något mer väderfullt som livet. Leva livet. På hemvägen diskuterade vi döden. Jo, för barnen kom in på mina mor och far-föräldrar då vi åkte förbi kyrkan. Ingen är i livet. De är så kloka barnen i sina tankar! För är man sådär sjuk att man inte orkar eller så gammal så dör man till slut. Så sant. Samtidigt är jag så glad att de inte vet, inte vet hur nära det var nu i sommar. Även om vi lever på som vanligt, som innan, så är det med mer eftertanke, vetskapen om att det kan ta slut så fruktansvärt fort. Utan förvarning. Kommer därför med en uppmaning: Ta tillvara på livet. Man ångrar aldrig saker man gjort, bara det man inte gjort!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0