Bråviksloppet.

Bråviksloppet. Ja igår var det dags för min första halvmaraton. Alltså 21 km löpning. Har ju inte varit världens bästa uppladdning med förkyldning, feber o halsont. Hemma från jobb mån o tisd. Var nog väldigt tveksam till hur det skulle gå. Gjorde en testrunda på torsdagen och det känndes bra. Maken blev också sugen på att köra så efter erbjudande om barnvakt(barnens farmor o farfar) under loppet så anmälde han sig oxå. Hela familjen sprang faktiskt. För barnen var med i Knatteloppet och fick medalj och godispåse. Vi tjejer blev också intervjuade och fotograferade för tidningen Norrköping Magazine. =) Jag sprang i mål på en 4e plats bland damerna. Nöjd såklart. Fick faktiskt ta emot pris för 3e plats först men det hade blivit lite strul m resultaten, men fick dock behålla mitt pris. ;) För första gången i livet så slog jag faktiskt maken i löpning. Han är ju något mer van löpare än vad jag är så det känns härligt även om jag vet att han inte är i toppform just nu!;) Loppet då, jo det var varmt. Solen sken från en klarblå himmel,loppet gick en stor del på grusväg utan möjlighet till skugga. Så varmt var det. Drack saft och hälde vatten över mig på dricka-stationerna (lyckade undvika att göra tvärtom;)). Mitt största bekymmer innan var hur jag skulle få i mig vätska. Jag dricker aldrig under träning. Bara före o efter. Vid längre lopp MÅSTE man få i sig vätska och jag lyckades utan att få håll. Så nu har jag fått lite självförtroende inför kommande lopp. Sluttiden blev 1.48. o maken strax efter på 1.50. Nu hoppas jag bara på att få hålla mig frisk så att jag kan behålla självförtroende och formen inför Lidningöloppet. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0