Mitt i all röra...

Mitt i all röra... JO för lite rörigt är det just nu i våra liv. Så känner jag mig TACKSAM. TACKSAM för allt vi har. TACKSAM för att jag fått ett stort uppdrag och förtroende. TACKSAM för att vi har möjlighet o flytta till ett så fint hus. Samtidigt som vi redan har det bra. För mitt i all röra så kom jag tänka på de som faktiskt inte har det så bra just nu. Tyfonen på Filippinerna. Liv som slagits till spillror. Liv som inte finns! Konflikten i Syrien. Ja, det finns så många ställen i världen där allt vi har här hemma inte är en självklarhet. Mat, vatten, tak över huvudet,kläder,sjukvård o.s.v....... Skänka pengar kan man ju alltid göra. Bra! Mitt bland alla kartonger så kom jag också på....Kläder. Skänka kläder. Kläder som vi inte behöver längre ska skänkas bort...till någon som behöver. Samtal ska ringas i veckan, så de kommer rätt.... Har ni som läser några tankar o ideér på vad som mer kan göras för o hjälpa!? Man kan inte göra allt, men även det lilla kan ibland vara till hjälp för någon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0