Skolans värld...

Skolans värld... Något vi alla kan relatera till. Grunden där allt byggs upp. Alla som kommer där på skolgården. Med olika erfarenheter i ryggsäcken. Positiva och negativa. Spenderade 5-10 minuter där på skolgården. Innan skolan skulle börja. Så mycket man hinner se men ändå inte på den korta stunden. Känner mig lyckligt lottad. Har en dotter som stortrivs. Som kommer hem varje dag. Pratar om alla kompisar. Om saker de får göra. Tänker också på motsatsen. Alla dessa barn som har ont i magen varje dag. Känner mig trygg just nu. De som jobbar känns bra, engagerade, försöker se alla. Jo jag lägger märke till de små sakerna. Då jag jobbar som jag gör. Idag blev jag också extra stolt. Stolt över dottern. Som frågade en kompis som inte hade någon att leka med om denna kompis ville vara med. Då känns det fint i mammahjärtat...

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh vilken underbar känsla. Att dottern trivs. Min är ledsen. Tårar varje morgon. Fy vad tungt det känns. Men jag tänker att man får försöka stärka dem så mycket man kan. Idag lämnade jag i tårar men sen hämtade jag en jätteglad kille som hade fått testa datorerna i ettans klassrum. Och vågat svara på en fråga. Vilken svamp som var giftgast av röd och vit flugsvamp! :) Vilken tjej du har!

2013-08-26 @ 21:11:32
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vad roligt att hon trivs så bra! :-)
Och kul att hon är en så bra kompis! :-)
Ollie har en sån kompis (granntjejen) och jag är så glad att vi (han) har henne!

Kram!

2013-08-26 @ 22:53:21
URL: http://www.lillapingvin.blogg.se
Postat av: Åsa

Förstår att du blev stolt!

2013-08-27 @ 18:08:01
Postat av: Anneli

Therese: Jo det är jätteskönt. Kommer nog bli bra med din kille oxå när han kommer in i det.Lär känna nya kompisar. Min tjej har ju trygghet i form av kompisar hon känner i klassen. Skönt att han är glad när du hämtar. :)Kram
Sandra: Ja det är skönt. Hon är verkligen en skoltjej just nu, det kan ju vända.;)Kram
Åsa: Ja, det är då man känner att man gjort något rätt iaf!;)Kram

2013-08-27 @ 20:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0