Svettig

Svettig
igår var jag svettig.
 
Nej, jag tränade inte.
Hade fullt upp ändå
här hemma.
Vissa dagar är det bara kaos
igår var en sådan dag.
 
Efter surmorgon/förmiddag
var det dags för jobb/förskola..
 
Men så har vi ju ...Lillasyster yster med sina hyss.
Hade packat in alla i bilen.
Upptäcker då att lillasysters bildörr
inte går att stänga...
Vad har hon nu gjort tänker jag först tyst för mig själv.
Provar ett antal gånger.
Dörren fungerar inte.
Jämför med den andra dörren.
Vad är fel!!!???
Sedan tänker jag inte tyst längre.
Säger saker som mammor kanske inte bör säga....
Sur som ett bi.
Lillasyster skrattar som en tok
för jag ser förmodligen fruktansvärt rolig ut
svärandes, svettig, försöker stänga en dörr....som inte går.
 
Ringer maken. Som om han skulle kunna hjälpa mig!!!=)
DÅ....får jag se.
Lillasyster har lyckats
klämma in en sten
"mellan" bak o framdörr.
Hur hon har lyckats vet jag inte?
Till slut lyckades även jag
klämma loss den där stenen.
Så dörren gick o stänga.
Vi kom iväg,
något försenade...
...alla lyckliga o glada.
Barnen hade ännu en rolig historia
att berätta för kompisarna.
Så här i efterhand kan jag också
skratta, men just då var jag bara svettig!=)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha!!
Vilket litet busfrö ni har!:-)

Tur att det löste sig sen iaf, känner igen de där dagarna MYCKET väl...*pust*

Kram kram

2012-09-27 @ 20:52:43
URL: http://www.lillapingvin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0