Såg framför mig...

Såg framför mig...
...hur räddningstjänsten
svängde in bilarna framför huset igen.
Precis som förra hösten.
 
Idag fastnade lillayster
i trappen igen.
Inte i den trapp då räddningstjänst
fick rycka ut sist(för den har vi satt igen).
Utan i räcket ner till vardagsrummet.
(jo hon har fastnat även där förut)
 
Nedersta hålet är lite mindre
och självklart måste man prova och
sticka in huvudet där IGEN.
Vrida och kila sig fast.
Har hört det där panik-skriket några gånger nu.
Den här gången stod jag nästan precis bredvid då det hände.
Trots snabb insatts så känns det ju som en evighet
innan jag fick loss tjejen.
Men loss kom hon UTAN
att jag behöva larma 112.
Tack för det!
 
Nu tar vi lärdom av det här tack!
INTE stoppa in huvudet mellan saker och i olika saker.
INTE stoppa in saker i mun eller öron
INTE stoppa in fingrar och händer i okända saker.
IINTE stoppa in fötter på okända ställen.
 
Kort sagt
SE men INTE RÖRA!!!!
TYP. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0