Nyårslöften.

Nyårslöften.
Många som har nyårslöften.

Jag kör på som vanligt!
Fortsätter med min träning.=)

Tänker tillbaka på den resa jag gjort senaste året.
Det GÅR om man bara har bestämt sig.
Men man måste ha VILJAN och vara beredd att KÄMPA.
För det har inte varit en dans på rosor hela vägen...

Minus 17 kg. På 1½ år, typ 1 kg i månaden.
Men det har inte varit mitt fokus.
Att gå ner ett visst antal kilo.
Äger inte ens en våg.
Visste typ vad jag vägde förra sommaren.
Vägde mig i januari, augusti och nu i december.
Så nu har jag fått det på print också!=)

Se inte detta som något skryt!
Mer som ett pepp. Kan hon kan jag!
För det är det jag vill.

Hur har jag gjort då???

-Mat. Jo jag äter mat.
Som vanligt. Nästan.
Har gjort lite justeringar.
Lite GI-inriktat under våren,
för att få lite mer "effekt".
Äter ALLT men kanske inte mycket
av det som jag vet inte är "bra".

Socker, den stora boven.
Var väldigt beroende.
Godis hemma typ alltid.
Fika- som föräldraledig
blev det ganska mycket fika...

Skippade juice på morgonen
och valde vatten istället.
Ingen sylt i gröten om jag åt gröt.
Naturell yoghurt iställer för sötad yoghurt.
Små justeringar för att ta bort SOCKER.

Träning.
Målet från början- 1-2 ggr i veckan.
Ett mycket realistiskt mål
som jag kunde hålla.
Numera 2-3 ggr i veckan.

Små löprundor i början.
Promenader.
Styrka hemma.

Träningen har inte alltid varit rolig.
Långt ifrån.
Men jag har alltid kunnat
plockat ut något positivt efteråt.

Planering. planering. planering.
Ett schema. DÅ ska jag träna.
Inte lika lätt o fuska då!

Idag en löprunda
när maken kom hem.

Fokus. fokus. fokus.
Bort med negativa tankar...
Frös och var trött innan! F*n vad jobbigt! Vad halt det är!
Åhnej, uppförsbacke igen....

ELLER!!??
Du blir varm när du springer och definitivt pigg!!!
Om det är jobbigt- ja då ger ju träningen någonting!!!
Halt...ja då får du kämpa lite extra!!!
Uppförsbacke. Kämpa på för f*n-du märker skillnad nästa gång.

Längtar faktiskt redan till nästan träningspass.
Som jag för övrigt inte har planerat in!
Men det ska jag snart se till att göra.=)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad duktig du är som har gått ner så mycket i vikt!!!:-)

Jättebra gjort tycker jag:-)

Fast det där med att alltid va positiv i nåt negativt fixar faktiskt inte riktigt jag...

Sen beror det ju också på i vilken grad det är negativt, ibland går det självklart att försöka va mer positiv! Men så finns det också situationer där man inte har som prio ett att tänka att det ska va fokus på det positiva.

Men jag förstår hur du menar, absolut!:-)



Kram på dig!

2012-01-10 @ 22:43:07
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad duktig du är som har gått ner så mycket i vikt!!!:-)

Jättebra gjort tycker jag:-)

Fast det där med att alltid va positiv i nåt negativt fixar faktiskt inte riktigt jag...

Sen beror det ju också på i vilken grad det är negativt, ibland går det självklart att försöka va mer positiv! Men så finns det också situationer där man inte har som prio ett att tänka att det ska va fokus på det positiva.

Men jag förstår hur du menar, absolut!:-)



Kram på dig!

2012-01-10 @ 23:05:39
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Anneli

Tack!=)

Nä man kan ju inte alltid tänka positivt, man måste ju faktiskt få var lite negativ också.=)

Men det går och "träna" på o vara mer positiv o ändra fokus.

Sedan kan man ju välja när man ska göra det också!

Kraaaam

2012-01-11 @ 08:30:16
URL: http://femikolmarden.blogg.se/
Postat av: Jenny

Starkt jobbat gumman! kram

2012-01-11 @ 13:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0