Fixar i köket

Fixar i köket
plockar undan frukosten,
diskar och styr undan.

Barnen leker.
Trodde jag...


Lillasyster ville också "hjälpa till" i köket.
Hittar ett paket med sockerbitar.

Syskonen kommer och vill också ha!
Men det är ju BARA socker säger jag

Men mamma vi Äääääälskar socker upplyser storasyster.
Ehhh....Jo men det är ju inte bra o äta massa socker.
Funderar en liten stund.
Okej, ta en varsin bit då!

Så barnen får en varsin bit, smakar
men inser ganska snart att det INTE var gott
med socker. Bitarna kastas!

Ibland är det nog bra att tillåta lite,
om jag förbjudit
hade jag säkert haft fler barn i kökslådorna...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha! Vilken härlig bild!!!=))

Tror inte heller ett dugg på "sockerförbud" (har aldrig trott på att förbjuda socker överhuvudtaget!), för då blir det nog bara motsatt verkan istället (=socker/sötsaker blir jääättespännande!)

Så jag håller med dig där!=)



Kram på dig!<

2011-09-14 @ 21:38:04
Postat av: Anneli

Tagen på bar gärning liksom!;)

Ibland är det nog bättre att tillåta, men det där känner man nog av som förälder. Tror inte heller på förbud blir som sagt spännande. Kram

2011-09-16 @ 13:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0