Tidig dag.

Tidig dag.
Sköönt!

Härligt att hämta barnen tidigt på förskolan.
Tänkte jag!

Ida var inte lika road.
Hon sov när jag kom
och väcks alltid på tisdagar...
"Hon vill nog inte att du ska komma så tidigt, utan sova lite mer"
som ett barn så klokt uttryckte det!:)

En lite småstressad mamma
försökte få på alla barn passande kläder
i ösregnet.
Dessutom svämmade hyllorna över
så rensning var ett MÅSTE.
TUR att jag hade en ikea-påse.
Bara att kasta i allt.
Sorterar allt ikväll, när barnen sover.

Lagom svettiga och blöta
sätter vi oss i bilen.
Planen...att åka till Maxi o storhandla
Fixar vi det!???
JJJAAAAAAAA ropar barnen i kör.
OKEJ, FOKUS tänker jag.

Barnen uppför sig som änglar.
Inser att det var ett tag sedan de var med och handlade.
De ääälskar att handla.:)
OCH att få banan(mellis fixat)
Bra, kyl o frys laddad
för resten av veckan.

Barnen har bestämmt
maten ikväll.
Bullbak står på "önskelistan"
inför morgondagen.

På min "önskelista"
barn som somnar tidigt ikväll.
Maken på hockey.
Ser fram emot en luuugn
slappar-kväll i soffan!:)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Blev det nåt bullbak sen?=)

Jag har hittat ett recept på bullar som låter skitgoda, men det väntar jag med att prova tills nästa vecka då W är på dagis.

Tror inte riktigt varken han eller jag är redo att baka bullar ihop ännu;-)



Kram!

2011-10-13 @ 17:26:49
Postat av: Anneli

Ja det blev bullbak!:)

Men en liten enkel variant.

Barnen fick lägga i ingredienser i maskinen

som fixade resten.;)

Sedan kavlade o fixade jag allt övrigt, medans barnen fick lägga i bullarna i sina formar. :)

Den varianten som funkade bäst just då!;) Kram

2011-10-13 @ 19:21:59
URL: http://femikolmarden.blogg.se/
Postat av: Sandra

Låter som en bra idé att göra så=)

2011-10-14 @ 21:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0