Mellan-landar

Mellan-landar
hemma.

Maken hemma
med barnen idag.

Själv har jag jobbat.
Mellanlandar hemma en stund.
Ikväll 3-timmars kurs i Nyköping.
Puh!

Läget annars då?
Igår blev en lång dag.
Först planerat besök på VC
angående sonens axel.
Blev skickad till röntgen(något jag räknat med).
Hämtade tjejerna på förskolan först
o mötte upp maken som tog med dem hem.
Sonen o jag vidare t sjukhuset...

Skiftebyte på röntgen
och "lite rörigt" som de själva uttryckte det!
Vilka hade röntgats, vilka inte!!!???
Barn prioriteras fick jag höra...
...fick komma in hyfsat snart.

Men sedan blev det väntan.
Läkaren som skulle granska alla
plåtar var upptagen.
Så vi väntade o väntade.
Kände att det var ett smart drag
att tagit med pyjamas och välling!!!:)

Till slut fick vi besked.
Det var en liten fraktur på nyckelbenet.
Vi skulle vidare till akuten!!!

Ja vad säger man.
Folk överallt!!!
Talade vänligt men bestämmt om
att vi faktiskt var här igår med vår lille son.
En son som var allmänt glad
pratsam och sångfågel.
Man kunde ju inte tro att han var sjuk...;)

Hörde personalen prata lite tyst om
att det var den värsta måndagen i historien...
....kul att vi prickade in just den måndagen!!!

Efter några timmars väntan fick vi då
beskedet...
Beskedet att det inte görs något åt dessa frakturer.
Det läks av sig självt på 2-3 veckor.
Kunde jag inte fått det beskedet på röntgen
så hade vi sluppit sitta på akuten och uppta en plats där...
Konstigt att de alltid verkar vara fullt på akuten!!!???(eller inte)

Nähä,
dags att packa inför kvällens aktiviteter!
Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0