Längdskidor.

Längdskidor.

Har denna säsongen upptäckt den sporten.
Låter kanske konstigt
med tanke på att jag åkt skidor sedan jag var barn.

En gång per år fick Sälen ett besök.
Men jag åkte nog aldrig skidor
jag hasade mig fram på dem.

Karln har alltid varit duktig på längdskidor.
Har fått tips under åren.
Testat utmaningar på vägen
Tjejvasan och Marchialonga.
Själva loppen och stämningen runt om
har varit kul.
Vägen dit däremot
riktigt tråkig emellanåt.
Stackars maken har fått många sura miner.

Men i år,
för första gången.
var det kul att åka.
Såg framsteg,
förstod hur jag skulle göra
med tekniken.

Känns därför lite trist
att jag blev sjuk
när det var som roligast.
Får dock ta med den bra känslan
in i nästa säsong...





Kommentarer
Postat av: Sandra

Förstår att det är jobbigt med tidiga morgnar, men som du säger så har man ju inte så mycket val än att gå upp liksom=) Våra kids har en förmåga att sova länge när vi ska gå upp tidigt, o vakna "tidigt" när vi är lediga! Hur knäppt är inte det??=)



Jaså, du ska börja jobba snart alltså? Då MÅSTE vi hinna med en fikadejt innan dess tycker jag!=)

Kan vi inte ta en barnfri fika nån helg annars? Du, jag & Jenny? Vore jättemysigt!



Jag har just kommit från arb.förmedlingen, men eftersom jag ska vara inskriven så kort tid gjordes ingen planering utan jag bara skrevs in.



Får se om jag får hoppa in o jobba nåt nu när M är ledig.



Kram på dig!!!!

2011-03-21 @ 11:34:45
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0