Träning.

Träning.

Försöker nu ta nya tag för att komma igång IGEN.
Säkert inte ensam.
Många nyårslöften om att träna.

Får ibland lite påminelser om att formen inte är vad den borde vara(enligt mig då)...

...som i torsdags.
Åkte skidor, hade blodsmak i munnen då jag åkte hem.
Både bra och dåligt.
Bra för att då hade jag ju tränat riktigt hårt.
Dåligt för att formen inte är så bra.

...som nu på morgonen.
Skulle ta på mig sport-BH, eftersom jag ska träna lite senare.
Upptäckte lagom som jag fått på mig den att NEJ, fel sport-BH.

Den jag egentligen inte kommer i...
....men som jag uppenbarligen kom i, men inte kunde komma ur!!!
Insåg att jag måste få av den NU, efter träning finns inte en chans!
Så där stod jag i badrummet och försökte kravla mig ur denna skapelse.
Dessutom hade karln och de två äldsta barnen åkt iväg, ingen hjälp att få och det var kanske lika bra det.
Lilltjejen skrikandes på golvet bredvid.
Jag mer svettig, stressad, lite smått svärandes...
Ska jag hämta saxen och klippa itu denna ***** sport-BH tänkte jag.
-Nej jag ska ta mig ur!!!

Lyckades till slut och kände mig lite fri.
Ja, det var dagens första träningspass!:)
En brottningsmatch med min BH!
Så nu har jag ett nytt mål att sträva mot
- komma i denna sport-BH igen.

Jag känner mig iaf på G att fortsätta träna.
Idag blir det lite skidåkning på eftermiddagen,
medans barnen roar sig med julgransplundring.
2a passet för denna veckan. Känns bra.

Realistiska mål är bra när man ska träna.
Mitt mål är 1-2 ggr i veckan,
blir det mer är det ju en väldig bonus!

Sedan är det ju bra om man tycker det är kul att träna.
Man måste hitta sin grej lite.
Just nu är skidåkning min grej,
jag vill träna upp konditionen och tekniken.
Det första gör att det blir lättare med det andra.
Sedan har vi ju spår precis i närheten och det underlättar det hela.
Bäst att passa på när snön ligger kvar.

Min grej är nog annars typ friskis och svettis.
Lite varierade pass, bra musik.
Nackdelen är att det kostar lite(nu är ju friskis billiga om man jämför med andra)
och att jag måste åka bil för att ta mig till träningen.
Men det är KUL så vi får se när och om jag kommer iväg på något sådant igen.

Nästa vecka har jag lite simning inplanerat med en kompis.
Ska bli skönt, för det är både lite avslappnande samtidigt som det ger bra träning.
Är du som läser också sugen på lite simning!?
Då kan jag tipsa om det här:
http://www.gratisbadtraning.se/

Det var lite varierade träningssätt.
Variation är också bra när man tränar,
så hela kroppen för jobba.:)

Sedan har jag ju min kvart om dagen.
Har slarvat på sista tiden.
Blir också påmind av barnen,
för det är ju delaktiga på sitt sätt.

Kan tipsa om P. Robertos "En kvart om dagen"
Både lätta och svåra övningar.
Har man jympat känner man igen många övningar.

Låter som jag är värsta hurtigbullen och tränar jämt och ständigt,
men så är det ju inte riktigt.
Mitt mål är som sagt 1-2 ggr i veckan, samt "en kvart om dagen"
som nu på sista tiden blivit "en kvart varannan dag".

Har ni som läser något bra tips på träning,
som ni tycker är kul och som jag borde prova!?

Trevlig lördag.

Kommentarer
Postat av: jenny

jag såg ett inslag på nt24 om en träningsform som kallas för piloxing, kombinerar både pilates o boxning. Är grymt sugen på att pröva det..kruxet är att dom i inslaget glömde nämna vilket gym som erbjöd det..kram

2011-01-15 @ 12:57:11
Postat av: Jenny

Jo då dom hade badblöjor, ringde för säkerhetsskull och kollade. Hon älskade att bada så nästa lördag tar vi en tur med, gäller ju att utnyttja gratis erbjudandet..vore kul om du ville hänga med på piloxing, ska kolla runt lite och se om jag kan finna stället som kör det. Kram

2011-01-16 @ 15:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0