Fokus.

Alla lever vi olika liv med olika fokus.
På livet, dagen o.s.v....
Man byter också fokus.
Många gånger under en dag.

Fokus kanske på...
dig själv
barnen
familjen
jobb
träning
mat
ingenting
tvn
and so on...

Fokus på 
STORA saker
småsaker

Fokus på
roliga saker
tråkiga saker

Fokus på det positiva
istället för det negativa.

Påklädning av tre barn och göra sig iordning innan bilfärd t förskolan.
Nästan alltid körigt! Lite smått kaotiskt.
Lilltjej som alltid är som tröttast och gnälligast, skrikigast just då.
Storasyskon som vill ha hjälp, uppmärksamhet.
Undrar: Varför skriker hon såååå???
Hon är trött.
Du får sova i bilen Idis (Ida) säger storasyster!!!(ett bra exempel på positivt fokus)

Vrider om nyckeln till bilen.
Lillbus sover på 2 sekunder.
Lugn och ro. Andas ut! Puh!

Småpratar med barnen i bilen.
Får ett bra avslut med dem innan jag lämnar på förskola.
Frågar Viggo om han har det bra där bak i bilen
JAaaaaaa, får jag till svar.:)
Moa i sin egen lilla värld svarar med ett:
Mmmmmm....

Vad härligt säger jag.
Mamma, sa du härligt frågar Moa!?
Ja det sa jag!
Jaaa det ÄR härligt mamma!!!

Här fokuserar vi på de bra sakerna.
Bra barn, ni har förstått.
Positivt tänkande kan göra mycket!

Såg ett litet tips på Facebook idag:
http://svt.se/2.149217/jakten_pa_lyckan


Nu ska jag fokusera på en tråkig sak.
Städning.
Men det kommer bli väldigt fint här hemma...:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0