Fixat och trixat

Fixat och trixat.
Har varit mycket sådant idag.
Kabel-killarna fixade och trixade för fullt(läs nedan).

När de åkt hem var det makens tur.
Våra tvättmaskiner.
Ja ni läste rätt...plural, tvättmaskiner.

Fel på pumpen IGEN
på den "nya" maskinen(den som har minst år på nacken).

Satte igång den "gamla", lite skruttigare maskinen i källaren.
Hade ju lite som behövdes tvättas.
Kom på när kabelkillarna fixade som mest här hemma att:
Just det -jag satte på tvättmaskinen där nere.
Kom barn, vi tar ut tvätten...

...upptäcker att det är lite blött på golvet.
Svär lite över situationen, ber barnen att vänta utanför.
Jag hade glömt plocka bort en "plugg" där vattnet rinner ut.
Inte en tanke på det!
Jag la inte tillbaka "pluggen" efter förra omgången vi tvätta(när den andra maskinen var på dåligt humör)
Men det hade kära maken gjort och jag tänkte ju inte på o kolla det innan!!!(sedan är det lite annat strul med den också- som inte beror på den mänskliga faktorn)

Mitt i allt undra Moa: Varför är du sur mamma !?
Är det för att Ida är ledsen??(hon var inte jätteglad vid tillfället)
Nä, det är för att våra tvättmaskiner inte fungerar idag.
Men mamma vi kan ju tömma ut vattnet på den andra maskinen, som vi gjorde sist!!!
Bra tanke gumman.
Jag blev på lite bättre humör direkt!:)

Men nu är det ju inte riktigt så med modern teknik
att man ska behöva tömma tvättmaskinen själv på vatten.
Det var dock precis vad maken gjorde nu ikväll.
Så nu fick han igång den igen.
Vi får se hur många gånger vi kan tvätta denna gången!
Men vi får söka lite information om vattenpump i tvättmaskin.
Någon idé att fixa och trixa!?
Kanske får bli en ny maskin snart.
Fick iaf golvet rent i vår groventré idag!




Kommentarer
Postat av: Rikardolea

I see first time your site guys. I like you :)

2011-06-22 @ 09:01:47
URL: http://rikardolea.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0