Berg och dalbana

Berg och dalbana.
Så känns det som den här dagen varit.

Tre barn som vaknade vid olika tillfällen inatt.
Som dessutom vaknade tidigt på morgonen.
Trötta familjen är vi idag.
Humöret inte på topp.

Lugna aktiviteter är allt vi orkat med idag...
Filmmys.
Spelat spel
"lagat mat"

Lite höjdpunkter finns det i berg och dalbanan:
Bad Viggo städa undan sitt spel han hade tagit fram.
Vägrade först!
Sedan tar han fram dammsugaren...:)
Ska du dammsuga upp spelet frågade jag?
Han funderade ett tag, innan ett klockrent
NÄE kom ur hans mun.
Spelet plockades sedan upp och storasyster hjälpte till frivilligt.

En annan höjdpunkt var att vi alla kunde sova middag tillsammans efter lunch.
Vaknade förvirrad upp efter 1½ timme...
...ja så vi får se hur lättsövda barnen är ikväll.
Inte min "tur" att söva, kanske blir det barnen som söver sin pappa ikväll.

Apropå "tur".
Ska när maken kommer hem ge mig ut på en skid"tur".
Hoppas på att "turen" inte blir alltför mycket berg och dalbana.

Ska bli skönt att röra på sig- efter en lite för lugn dag enligt min smak.
Barnen verkar också ha överskottsenergi just nu.
De vill ockå röra på sig- springer runt här i gillestugan.
Tar lite drickapaus för att sedan fortsätta med lite "hoppa-träning"(Moas uttryck)
Drickpaus igen. Sedan är det bada som gäller.
Våra mattor här i källaren är olika slags bassänger.
Ida får vara i den lilla bassängen.
Storasyskon vågar sig på lite större utmaningar i "vattnet".

Kram från vår egna fantasi-nöjespark här i Kolmården.:)




Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har också haft en sån där dag, då inte humöret varit på topp=(

Hoppas på att vi kan ses imorrn iaf, så jag kan tanka lite positiv energi och få träffa dig och barnen!=)



Stor kram!!!!

2011-01-13 @ 20:44:08
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ja ibland har man sådana dagar.:(

Hoppas du e bättre idag så vi kan ses.

Kram

2011-01-14 @ 07:40:04
URL: http://femikolmarden.blogg.se/
Postat av: jenny

Tänkte själv skicka ett mail till dig ang gratis bad, men hade inte din adress så jag tänkte tipsa dig om sidan. Blir nog ett bad med fam imorgon. kram

2011-01-14 @ 09:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0