Moa funderar...

Moa funderar...
hon tänker, försöker förstå och klurar.
Hon är smart!

Men idag var det inte lätt att förstå.

Med sig hem från mormor o morfar
fick hon idag ett smyckesskrin och lite halsband
som jag fick när jag döptes.

Var har du dina andra grejer som du fick när du döptes?
Jag vet inte, jag var så liten så jag kommer inte ihåg vad jag fick.

Men vem har alla saker då???
Mormor o morfar kanske har fler saker.

Var döptes du någonstans? 
I kyrkan här i Kolmården. 

Var du också med då pappa?
Nej, jag var hemma med farmor och farfar.

Men varför var inte du med då?????
Vi kände inte varandra då. Vi var så små. Vi lärde känna varandra när vi blev lite äldre. Det är ofta så med mammor och pappor att de träffas när det blir lite större.

Men det var bra konstigt. Att pappa inte var med på mammas dop! Ja det är inte lätt att förstå, att mamma och pappa inte alltid har varit tillsammans.
Det är mycket man kan fundera på när man växer upp!
Vi får se vad det kluras på imorgon...:)

 

 

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0