Ormar...

Ormar...

Gillar dem INTE.
Även ur o skur-fröknar kan ogilla dem.;)

Tog en löprunda
efter jobbet idag.

Trodde det skulle vara lugnt
på ormfronten.
Det var rätt blött i spåret på sina ställen
efter gårdagens regn.
Men ormar trivs helt enkelt i våra spår!
Det är ju liksom inte första gången man ser orm där.

En stor, tjock snok
framför fötterna
på andra varvet.

Som tur var
blev snoken lika rädd för mig
som jag blev för den!
Jag hoppade högt!
Ormen slingrade iväg rätt fort.

Och det sista varvet gick nog lite snabbare
än de två första.
Det blev lite extra spring i benen
efter mötet med ormen...
...och jo jag hade EXTRA koll
efter fler ormar efter det.
Men det blev tack och lov inga fler möten.:)


Kommentarer
Postat av: Maria

Usch!! jag har valt bort spåret faktiskt, kör asfalt istället :0). sista gånger nu tagit på gymmet faktisk tillsammans med styrketräning.

2011-08-09 @ 09:22:52
Postat av: Anonym

Maria: Förstår att du valt bort det! Man får nästan välja dagar då de inte är sol, för då vet man att de är framme.:( Asfalt känns ju lite bättre då.;) Bra o variera träningen med lite styrka!:) Kram

2011-08-09 @ 12:11:04
Postat av: Matilda

Huuuu! Ryser! Här råder orm fobi. Tur att den slingrade sig iväg fort!

2011-08-09 @ 20:21:55
URL: http://vinterv.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Matilda: Är glad att den slingrade iväg fort.:)

2011-08-12 @ 20:09:49
URL: http://femikolmarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0