För 4 år sedan...

För fyra år sedan...

Påskdagen.
Vi satt och kollade på SM-slutspelet i ishockey.
Maken hade fixat mat,
ris, biff-stroganoff och råkost-sallad.
och så hade jag värkar.

Vetekudden var en ganska bra vän!

Efter att hockey-matchen var slut
beslöt vi oss för att gå och sova...

...eller vila.;)
för att sova var ju liksom inte så lätt!

Tog en dusch
som jag läst att man kunde göra!;)

Sedan kännde jag att det blev lite jobbigt.
Ringde Vrinnevi(i Norrköping)
för att höra att det fanns plats.
Det gjorde det!

Fick rådet att ta en dusch...
har jag precis gjort!

Okej, du kan komma in
när du känner för det.

Talade om att jag skulle försöka lite till hemma
men att vi förmodligen kom in sedan...

...jag tror vi åkte in ganska snart
efter det där samtalet.

23:45 blev vi inskrivna.
CTG-kurva togs
och när den var "färdig"
-undersökning.

Visade sig att jag var öppen
10 cm.
Jag trodde hon skämtade med mig!

Samtidigt som jag blev glad
så insåg jag att
shit, jag ska föda barn!

Efter ett tags krystande
kom vår lilla tjej till oss
klockan 01:02, den 9 april.
2410 g och 46 cm.

Tänk att det gått 4 år sedan den där dagen,
det känns ibland som det var igår!



Nu blir det kalas
hela helgen lång
för att fira vår 4-åring!:)


Kommentarer
Postat av: Therese

Stort Grattis!!

2011-04-09 @ 10:50:50
URL: http://www.livetiludden.blogspot.com
Postat av: jenny

Ge moa en stor födelsedagskram i från oss..kram

2011-04-09 @ 12:09:49
Postat av: Anneli

Moa tackar för grattis!:)

2011-04-09 @ 20:37:06
URL: http://femikolmarden.blogg.se/
Postat av: Sandra

Grattis i efterskott Moa!

(fast jag skrev faktiskt grattis på facebook rätt dag, hihi)



Kram!

2011-04-11 @ 09:36:05
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0