"Dumbulle" och "surbulle"

"Dumbulle" och "surbulle".
Ord som förekommer här hemma.

Idag har jag hört dem många gånger.

Såg fram emot en mysig eftermiddag o kväll
själv med barnen(då maken hade möte o jobb)
när jag kom hem redan kl 15 idag...

...men "drömeftermiddagen" blev inte riktigt så.
Humöret inte på topp hos någon.

Men vår nyblivna 4-åring är klok.
Hon frågade om jag var sur!?
Inte just nu, men jag blir det
när man inte lyssnar, bråkas, slåss och gör tokiga saker(mycket sådant idag).
Får man vara sur, trött och arg!?
Förklarade att man självklart fick vara det,
man kan inte alltid vara glad.
Mamma, du får kalla mig sur och dum-bulle nu om du vill,
för jag är sur nu! Jag är så sur för jag är trött!
Det är bra när man kan sätta ord på hur det känns i kroppen och knoppen!:)

Hoppas dock vi kan sudda bort de där sura minerna
resten av veckan.
Lite solskens-bullar vore ju inte helt fel!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0