Äntligen!

Äntligen händer det lite här hemma.
Som flera av er redan vet så har jag haft en man med "rygg-besvär" här hemma.
Idag känndes det lite som vändningen kom.

RÖNTGEN
*Stort diskbråck konstaterades
*remiss till ortoped skickad

Fortsättning följer naturligtvis men nu vet vi iaf vad som orsakat all smärta. Vi har ju misstänkt diskbråck men nu finns i alla fall bildbevis.:)

Vår tillvaro senaste tiden har varit svår och beskriva. Det började ju med att han inte kunde sitta utan att få ont, sedan kunde han helt plötsligt inte stå upp och sedan blev han helt enkelt liggandes!
Hade jag inte o göra innan så har jag definitivt haft det nu.
Tre små barn och ta hand om och dessutom en frustrerad make här hemma som i princip inte kunnat göra något!

Mattias slog iaf huvudet på spiken när han beskrev SIN situation för en kompis förra veckan.
Så här är det: "Jag ligger och äter frukost på golvet, sedan äter jag lunch på golvet och middag på golvet. Däremellan pendlar jag mellan att ligga i soffan, sängen eller på golvet. Jag känner mig nog lite som en hund."

Haha...precis så är det. Först har jag serverat barnen mat vid bordet, sedan har jag skickat ner en tallrik till Mattias. Oftast hinner jag faktiskt själv äta maten medans den är varm också för vi börjar få rutin på matsituationerna.;)
Vårt mål just nu är att kunna sitta tillsammans allihopa och äta mat vid bordet.
Mattias sa häromdagen att Ida och jag kanske lär oss sitta vid bordet ungefär samtidigt.
Han har åtminstone humorn kvar!:)
Trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, härligt att han iaf kan skämta om det fastän han har så ont!

Hoppas det vänder för er nu när han har fått konstaterat vad som gör så ont!

Kramar till er alla!!!

2010-09-20 @ 21:19:56
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0