Mix max

Mix max är ett spel som gärnan åker fram här hemma...

Viggo han häller ut alla kort plockar lite med dem och går därifrån...och fortsätter med något annat spännande han hittar. Ibland en rolig ålder då verkligen allt ska upptäckas och ibland lite mindre rolig då allt ska fram.
Jaja...säger man åt han och städa så gör han det oftast med lite hjälp.:)

Moa hon tar också gärna fram Mix max-spelet.
Hon häller också gärna ut alla kort men hon gillar att plocka med dem.
En dag satt hon och byggde egna gubbar. När hon var klar sorterade hon alla skor för sig, kroppar i en hög, huvuden i nästa och slutligen hattar i en egen hög.
Jag frågade om jag fick vara med och det fick jag.

"Mamma du tar alla gamla skor och jag tar alla sommarskor."
Eh...okej hur ser man om skor är gamla tänkte jag!? Moa fick hjälpa mig...och det var de som var typ kängor och mörka skor.;)

Spelet fortsatte... jag skulle ta alla gamla mammor och pappor...och det var de som var lite gråhåriga och såg "gamla" ut och när det gällde kropparna så var det de med lite "hull" på eller hur jag ska uttrycka mig.;)

Slutligen hattarna och även här gälde det för mig att samla på "gamla" hattar. Moa hon skulle ta alla fina sommarhattar.:)
Så kan det gå till när vi spelar lite här hemma.

Trevlig kväll önskar "gamla" mamman!:)

Kommentarer
Postat av: Jenny

hej! då kör vi på halv tre i morgon!kram

2010-10-20 @ 09:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0