"Mamma, idag ska du träna länge..."

"Mamma idag ska du träna länge" sa Moa idag.
Vi har nämligen som rutin numera att träna "en kvart om dagen" innan kvälls-dusch.
"Då kan vi leka med mycket saker" konstaterade hon också. Barnen får nämligen leka i "nya" lekrummet samtidigt som vi tränar där inne.
Eftersom det inte varit lika mycket träning nu på sista tiden p.g.a sjukdom och lite kortare "träningspass" så tyckte hon att det var dags för e ordentlig träningsdag för mamsen.;)
Så nu finns det inga ursäkter för att inte träna!!!:)

Idag var jag dessutom själv här hemma med alla 3 barnen då det var dags för "kvarten om dagen", eftersom Mattias jobbade även idag. Det funkade dock jättebra för de lekte med bilar, byggde med lego o.s.v. Ida hon "tränade" också i sitt babygym. ;)


Tjejen som ser till att mamma får träna!

Nu när jag tränat så bra idag ska jag sjunka ner i tv-soffan och heja på Sverige i fotbollen.
Trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, bra där Moa!

Skulle också behöva ha nån som pushade mig att träna härhemma!;-)

kram

2010-10-12 @ 20:41:08
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: jenny

hej! Jo då tidiga morgonar det har vi, men hon sover som en stock fram till kvart över fem då hon ammats, sen har hon alltid somnat om så jag ska inte klaga. Nu har hon somnat om vid kvart över fem utan att snutta och sovit till sju så det funkar perfekt! Nästa vecka har jag inget inbokat, kan nog ses när som helst, hur har ni det? kram

2010-10-13 @ 08:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0