Har fyllt på...

Har fyllt på i kyl och frys.
Storhandling på Ica Maxi.
Bäst och passa på när barnen är på förskolan. Idag hade jag dessutom lyxen att få gå helt själv och handla.
Mamma (ledig dag idag)hade hand om Ida som är förkyld. Hon sov hela tiden!:)

Passade på och kolla inehållsförteckingarna lite extra idag.
Råkade igår fastna framför "Efter tio"-Är glutamat farligt? Man fick sig en tankeställare(igen), vad 17 är det jag stoppar i mig och min familj!? Vissa grejer innehåller så mycket tillsatser att man blir lite mörkrädd. 
Man får väll ta allt med en nypa salt och inte överdriva...ibland är det skönt att köpa typ "Mamma scans färdigköttbullar" istället för att stå och rulla egna(som jag sa till dig förra veckan Jenny;)).
Det går dock att välja om man är lite påläst. 

Kan rekomendera Mats-Eric Nilssons böcker " Den hemlige kocken" och uppföljaren "Äkta vara".
Var man inte "mörkrädd" innan så lovar jag att man blir det när man läser om maten som vi stoppar i oss...

Vad ska ni ha till middag hemma idag?
Tror vi ska köra på en riktig Omega 3-chock idag: Lax och avokadoröra!;)
Bäst o passa på medans man har allt i färskt minne....nästa vecka kanske "Mamma scan" är min bästa vän igen...;)
Kram!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har hört talas om de där böckerna, men orkar tyvärr inte ge mig in på dom=(

Lax är riktigt gott, det har jag ätit till lunch två dagar den här veckan, haha!=))



Kram på dig!

2010-10-27 @ 20:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0