Fler "ess"

Fler "ess" från dagen...;)


Vi "pyntade" lite här hemma.
Satte upp barnens teckningar och lite nya kort med klädnypor på ett rep.
Inte långt kvar tills man får börja pynta till jul så vi lyxade till repet med lite glitter.;) 





För den som inte har lika gott utrymme som oss...
Går ju lika bra att göra detta i barnens rum.
Eller så räcker det "bara" med att rama in en ny teckning eller ett kort tillsammans.

...........................................................................................................................

Moa hade namnsdag idag och det måste ju firas!
Eftersom vi hade lite fika kvar från dopet så slog vi på stort till "mellis"-fika.
Barnen (och även jag)fick sitta vid "lekbordet" och fika. Spääänande och kul!!!



För att göra det lite mysigare och roligare kan man ibland välja en annan plats att äta mellis på.
Kanske låtsas att man är på picknick, ta med en filt och duka upp på golvet.
Packa ner frukt och dricka i ryggsäcken även om man "bara" är inne.
Om man nu har barn som accepterar att det bara kan genomföras ibland och inte varje dag!;) Annars kanske man kan bestämma en dag, t.ex. torsdagar då man tillsammans bestämmer hur och var mellis äts...:)
...................................................................................................................................................


När mamma är lite upptagen med att laga middag (eller fota) så kan vi också hjälpa till att fixa middag.:)
.......................................................................................................................................................

Ja det var några fler "ess" där...
Det var dock inte full pott hela tiden.
Lite tjafs och gnabb måste man väll ha också.

Ville få lite frisk luft idag!
Tre barn att ta på och av(även om det äldsta fixar det mesta själv).
Skrikig bebis, barn som INTE vill ha vantar, barn som blir trött på sura syskon och också börjar skrika för att få uppmärksamhet...men vi kom ut och hade kul ett tag, men det var ganska skönt att komma in igen det tyckte vi nog alla.;)

Nu ska jag passa på o varva ner innan läggdags.
Tre barn som sov innan 19 idag!!! Skönt nu, men blir nog en tidig morgondag...

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Therese

Tackar!!



Sätta upp teckningar och rama in ska få bli mitt "ess" under morgondagen.



Kram T

2010-11-18 @ 21:04:21
URL: http://www.livetiludden.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Smart tips att sätta upp teckningar, det ska jag nog göra i Ollies rum!=)

Inte lätt att ta av och på tre barn kan jag tänka mig! Tycker det räcker bra med en ilsken William,hihi=) Fast nu tror jag han börjar vänja sig LITE vid alla vinterkläder, för nu är han lugn ända fram tills jag trär i hans armar i overallen;-)



Vad ska vi satsa på för restaurang förresten? Verkar bli svårt att komma överens om en bra, hihi=)



kram!

2010-11-18 @ 22:00:57
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Smart tips att sätta upp teckningar, det ska jag nog göra i Ollies rum!=)

Inte lätt att ta av och på tre barn kan jag tänka mig! Tycker det räcker bra med en ilsken William,hihi=) Fast nu tror jag han börjar vänja sig LITE vid alla vinterkläder, för nu är han lugn ända fram tills jag trär i hans armar i overallen;-)



Vad ska vi satsa på för restaurang förresten? Verkar bli svårt att komma överens om en bra, hihi=)



kram!

2010-11-18 @ 22:01:19
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Smart tips att sätta upp teckningar, det ska jag nog göra i Ollies rum!=)

Inte lätt att ta av och på tre barn kan jag tänka mig! Tycker det räcker bra med en ilsken William,hihi=) Fast nu tror jag han börjar vänja sig LITE vid alla vinterkläder, för nu är han lugn ända fram tills jag trär i hans armar i overallen;-)



Vad ska vi satsa på för restaurang förresten? Verkar bli svårt att komma överens om en bra, hihi=)



kram!

2010-11-18 @ 22:03:26
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0