En kvart!

Jag som skrev att det var lite bloggande nu...
får nog ta tillbaka det.

Det där med att ha fullt upp.
Jag/vi gillar ju att ha det så.

Men ibland när det är mycket måste man också ta sig tid att stanna upp lite.
Idag på ikea fick jag göra det. Jag tog en kvart!

Hade en liten tjej som....ja....hur ska jag uttrycka mig...
...hon var inte på sitt bästa humör idag.
HELA IKEA vände sig om och kollade på oss idag när vi stod i kö till kassorna.
Någon mer småbarnsförälder som varit med om hysteriskt skrikande barn i affär!!!???
Betalade så snabbt jag kunde.

Hittade en lämplig bänk.
MAT, sedan SOVA.
Mamma andas ut!

Får då sällskap.
Av en äldre dam.
Som verkar vilja ha en liten pratstund.

Har man med en bebis/barn får man räkna med att folk gärna vill komma fram och prata(med dig och bebis).
Ja...om bebisen inte skriker då för då vill alla gärna försvinna därifrån.

Iaf.
Damen började prata.
Samtidigt som jag matade Ida.
Vi hann och prata om mycket.
Ibland hinner man mycket på en kvart!

Hon sa det inte, men det känndes som hon var lite ensam.
Men ensam i jul skulle hon inte vara(finns många som tyvärr är det).
Hon hade barn som hon skulle fira med.
Bakat hade hon gjort, kakor som barnen tyckte om när de var små.:)
Vi pratade om jul och allt runtomkring.

Sedan pratade vi om det som är på allas läppar nu.
Det som hände i Stockholm i helgen.
Tror många, speciellt äldre känner oro.
Det märks, i gallerior, shoppingcenter och liknande.
Fler poliser på stan och "snacket" som går.
Har faktiskt tjuvlyssnat lite, vid fika, mat o.s.v.
Det pratas!

Efter en kvart fick jag ursäkta mig.
Trött bebis(på G att börja skrika igen).
Måste tyvärr åka hem.
Hoppas hon hade en trevlig kvart.
Det hade iaf jag.

Funderar på hur hon spenderade den sista kvarten innan hennes buss skulle åka hemmåt...
Undrar om hon hittade någon annan som hade tid att stanna upp en kvart i sitt "måsta hinna mycket nu för snart är det jul"-liv.:)


Kommentarer
Postat av: Therese

Hej.

Måste bara säga att det är kul att läsa din blogg.

Bra med tips!

Alfred frågar ofta efter storfavoriten Mellis på Picknickfilten. Han är en vanemänniska. När vi testade det första ggr blev det 4 eftermiddagar i rad på denna filt. Men vad gör det.

Vi har ramat in teckningar vilket underhöll oss en hel eftermiddag nu när vi haft sjukstuga.

Tack för alla tips.

Jo jag har sovit på soffan! Dock MED BEBIS....

I hopp om att vi skulle klara oss från maginfluensan...

Vilken mysig helg ni verkade ha haft det.

Sköönt med barnvakt.

Har du slutat amma Ida? Eller ger ni ersättning?

Satte lite griller i huvudet på mig och fick en hastig längtan efter barnvaktsnatt för den lille :)

Kram.

(Oj långt inlägg)

2010-12-15 @ 19:19:22
URL: http://www.livetiludden.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0