Snart.

Snart.
Börjar jullovet.
Ska bli mycket skönt.
Det tycker vi nog alla.

Sa till Mattias när han fick sitt diskbråck att:
Jag var glad om han blev frisk till jul.
Det blev ju bättre än så.:)

Hösten har varit intensiv.
På alla sätt och vis.
Diskbråck.
Tre barn...

Har under hösten haft en liten oro.
Förra veckan fick jag bekräftat.
Min oro hade varit befogad.
Något som inte varit bra, hade i fler ögon inte varit bra.

När jag var mitt uppe i allt,
valde jag att avvakta.
Ville inte göra en stor sak.
Orkade liksom inte med en sak till.
Tror det var rätt beslut.
Ibland behöver vi alla få perspektiv på saker -för att förstå.

Sedan var det nog tur.
Tur att jag hade en make här hemma.
Som hade all tid i världen att ligga och prata.:)


Livet är ibland som en palett.
En palett med massor av färger.
Väljer man att se allt svart.
Då blir det ofta mörkt och trist.
Väljer man att se det från den ljusa, lite mer positiva sidan.
Då blir det ofta så.

Just nu är vår värld ganska vit.:)
På fredag blir den nog ganska röd.
På måndag blir min värld ganska svart.
Men svart behöver inte alltid vara mörkt och trist...
...ja vissa av er förstår nog vad jag menar.
Andra undrar nog vad jag yrar om.
Håll utkik här så kommer ni förstå.:)

Nu är snart jullovet här.:)
Bye bye!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Längtar också till jullovet, även om jag är rädd för att Oliver ska bli extra styrig då=(

Om ni har tid/lust kanske vi kan ses nåt nån av dagarna så barnen får leka?



Vad är det som har hänt/gjort dig orolig förresten gumman??!

Finns här om det är nåt..



Ang måndag så tjuvläste jag lite på Jennys kommentarsfält så jag tror jag vet vad som händer då;-)



kraaam!!!

2010-12-21 @ 20:11:21
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Fast jag måste säga att våran färgpolett många gånger har varit svart/mörk. Är inte alls särskilt lätt att se allt så ljust när det är ett kaos av bråk, tjafs och skrik i stort sett VARJE dag härhemma=(

Men visst är det jättebra att vara positiv, så det ska jag försöka med även när det känns tungt och jobbigt.

Menade inget illa! Det är bara inte lätt att vara positiv alla gånger när man kämpar på som en tok med duvetvad...

Men jag hoppas och tror det kommer bli bra för oss med, så kanske vår färgpalett skiftar till nån ljusare färg (typ rosa, hihi) snart också=)

Om inte annat så är det JUL snart, så då får vi som sagt njuta av ljusare färger i sinnet!



Kram på dig!

2010-12-21 @ 20:14:33
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0