Helgen

Visste ju inte vad som skulle hända i helgen.
Att vi hade barnvakt visste jag men sedan var allt hemligt.
Lite hade jag ju funderat på vad det kunde vara för aktiviteter...
...men jag hade verkligen ingen aning!

Att vi skulle få lite sällskap trodde jag nog.
Våra kompisar var med och det var riktigt trevligt.

Efter lunch åkte vi iväg.
Första stopp.
Gamla Linköping.
Lite promenerande, strosande i butiker,
och gott fika.

Sedan vidare i bilen.
Två orienterings-killar(rättare sagt fd-orienterare!!!???)
som försökte hitta nästa mål utan att avslöja något.
Framme vid nästa anhalt.
Mantorp glasbruk.

Det ser ju så lätt ut när någon som arbetar med detta hantverk dagligen gör det.
Men det var ju inte så lätt.
Dock väldigt kul att prova på.
En riktigt bra överraskning för oss tjejer!:)
Vi fick prova på mycket olika saker.
Man kunde välja olika figurer, skålar och så avslutade vi med att göra ett varsit glas.


Kvällen avslutades mitt ute i skogen.
Killarna hade hyrt ett hus mitt ute på vischan.:)
Där fanns spa-bad, träningmaskiner och så lite roliga "spel".
God mat och gott att dricka fixade de också!

Det var precis vad vi småbarns-mammor (och pappor) behövde.:)


Kommentarer
Postat av: JENNY

Vad trevligt ni verkar haft det..härligt att få komma iväg lite! Trevligt gjort av grabbarna! kram

2010-12-13 @ 15:08:16
Postat av: Sandra

Vad mysigt att få komma iväg lite sådär!

Härligt att grabbarna kom på en sån bra idé!=)

Härhemma är det sjukstuga nu. William är genomförkyld och Ollie är också snorig och hostig fortfarande.

Hoppas alla blir friska snart, så Moa & Ollie får leka med tåg ihop nån gång! hihi=)



Kram på dig!!!



P.S! Skriver mer om mötet ikväll om jag hinner. William är som en igel på sin mamma idag;-)

2010-12-13 @ 17:06:53
Postat av: Anneli

Det var väldigt trevligt!:)

2010-12-14 @ 18:46:21
URL: http://femikolmarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0