Havre fras.

Mysig morgon.
Trots en sjuk mamma.
Och en lite småstrulig natt med vakna barn.
Som somnade om efter ett tag...

Viggo firade det med sovmorgon.
Allt blev därför inte som vanligt.
B.la Ingen välling, frukost direkt.

Dukade fram frukost och allt var frid och fröjd...
...ända tills bror i huset ser en festis i kylen.
Vill ha, till frukost!
Mamma säger nej.
Då började det...

...ett utbrott som heter duga!
Kastar sig, sparkar, skriker...
Sätter honom i stolen för att han ska se allt annat GOTT vi dukat fram.
Resulterar i att han kastar det ny-öppnade havre fras paketet i golvet.
Havre fras precis ÖVERALLT.
Yes vilken bra start(not)!

Moa: "Mamma, jag kan hjälpa dig!"
Tack gumman säger jag, så börjar vi plocka.
Att be brorsan var inte att tänka på.
Insåg att han behövde energi.
Hällde upp yoghurt så han kunde börja äta.
Han skakade av hunger!!!(och p.g.a sitt utbrott)

Havre fras upp-plockade och vi kunde äntligen sätta oss och äta TILLSAMMANS.
När vi alla fått i oss lite frukost kände vi nog att NU kan dagen börja...
Viggo insåg också vad han hade gjort.
Något som INTE var OK, hur hungrig, trött, sur ,arg man än är så är det INTE OK att kasta saker.
Han kom smygandes och ville gosa, kramas och säga förlåt på sitt sätt.:)
Sedan var han också en riktig gentleman.
Såg att mamma tog en macka.
Sa "mamma" och skickade smöret helt friviligt till mig utan att jag bett om det!*stolt mamma*

Barn är så smarta och de har koll på vad som är "rätt och fel"!:)

Min älskade kille!




Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken cool kille :)

2010-12-01 @ 20:45:21
Postat av: Anneli

Visst e han cool!;)

2010-12-03 @ 19:14:37
URL: http://femikolmarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0