Fs-lasik

Fs-lasik behandling igår.
Allt gick bra.

Lite nervös innan.
Så fort man klev in på "kliniken" blev man lugn.
Fick också en lugnande tablett som nog hjälpte till lite.

Laserbehandling vid ca halv 10.
Uppskattar tiden i behandlingsrummet till kanske 15 min!
Vid 11 var Mattias o barnen o hämta mig.
Sedan väntade några timmars vila/blundande.
Mitt största "problem" under den här tiden var att hålla mig vaken.
Man skulle inte sova men blunda.



Allt gick mycket lättare än vad jag väntat mig.
Trodde det skulle göra ont. Det gjorde det inte.
Varken under behandling eller efter.
Lite skaver det i ögonen och torr i ögonen.

Under behandlingen var man också fullt medveten om vad de höll på med.
Men det var helt OK för man var fokuserad på en lampa.
Men beskriver inga detaljer här om det skulle vara ngn som tänkt göra det framöver.

Nu väntar ögondroppar minst 6 ggr/dag
Antibiotika droppar 6 ggr/dag(i en vecka).
Imorgon återbesök.

Under kommande vecka får jag inte träna.
Inte sminka mig.
Sedan är det lite annat o tänka på typ inte klia sig i ögonen och så.

Varför har jag inte gjort det här tidigare tänker jag!?
För det här är det bästa jag gjort!
Hoppas på att det inte blir några komplikationer nu efter men oftast klarar man sig bra!

Så här såg jag ut igår kväll när jag gick och la mig.
Ögonskydd så man inte ska klia sig i ögonen.
Snygg va!?;)



Nä nu ska jag fortsätta och njuta av mitt nya liv utan glasögon.
Ska ta lite droppartill mina torra ögon först bara.:)

Kram.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad skönt att det gick bra. Hoppas inga komplikationer tillstöter. kram

2010-12-28 @ 13:59:52
Postat av: Matilda

Modiga du! Krya på dig nu!

2010-12-28 @ 17:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0