Lördag med full fart.

Lördag med full fart.
Startade dagen 05.30, som vanligt. Pigga o glada barn. Mindre pigg men glad mamma. Kunde iaf ligga och dra mig en stund medan barnen funderade över allt mellan himmel och jord...
Visade sig att maken oxå vaknat 05.30 i annat land där han är med jobbet. Skapligt inställd klocka han har efter barnen. ;) Imorgon hoppas jag han tar sovmorgon. Det planerar iaf mamman här hemma. Dock tveksamt om barnen är med på samma plan. Trots inställningen att hålla sig vakna och se mello-final. Plan B för mamma är att spela in och trycka på play 05.30 imorgonbitti och ligga o halvsova i soffan bredvid barnen. :)
Nu åter till lördagen med full fart...En sväng in till Norrköping för att handla lite saker innan det var dags för simskola på badhuset för storasyster. Inget sim för mig o kompisen, så istället blev det bad även för brorsan o lillasyster. Ganska nöjda. Blev även lunch där för att underlätta planeringen. Sedan hem för att hämta paket o fixa till sonen till kalas. Skjutsa till kalas. Hem för fika med tjejerna och massa annat fix. Hämta på kalas. Hem igen. Puh. Barnen vill ner till källaren och "träna". Ja det var liksom bara o byta om och passa på. Högljuda men nöjda barn som dansade runt till mellolåtar medans mamman styrketränade lite. Dusch. Pyjamas. Fixa middag. Lördagsgodis. Vi somnar nog alla gott till mellon ikväll. :) Imorgon planerar jag för ingenting. En lugn och skön söndag utan en enda aktivitet. Precis i min smak. Lite städ o fix, passa på o njuta i trädgården och bara vara. Imorgon eftermiddag kommer maken hem igen och då får det nog bli en liten löprunda igen. 
Trevlig helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0