Genvägar blir ofta senvägar...

Genvägar blir ofta senvägar.
Som nu på morgonen.

Lyfte ner Viggo från barnstolen.
Tog den korta genvägen istället för den lite längre.
Snubblar, halkar, faller.
Han klarar sig bra som tur är.
Mina knän klarade sig inte lika bra.
Det var de som fick ta smällen.

Pratade med min kära och kloka karl.
Bra att röra på sig sa han.
Har gjort det och nu känns det bättre.

Fortfarande ont...
Men detta är ingenting mot i mars.
Gravid, halkar på trappen.
Slår i ryggen.
Har bildbevis som jag INTE vågar eller vill visa.

Vi kvinnor kan ju ibland skylla på graviditet, amning m.m.
Just nu vet jag inte vad jag ska skylla på.
Jag är väll bara en lite mer klantig sort!:)

Nu ska den klantiga mamman halta upp och hämta vakna lilltjejen...
Trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0